Generell forbrukerinformasjon om Codan Forsikring

    [SellingpointItems]
[ContentHtmlUnderUSP]
[ButtonHtmlOver]
[ButtonHtmlUnder]

[TitleH1]

Om Codan

Forsikringsselskapet bak forsikringsproduktet er Codan Forsikring A/S, cvr. nr. 1052 9638, som i Norge driver sin virksomhet i filialen Codan Forsikring NUF, org. nr. 991 502 491.

Codan er under tilsyn fra det danske og norske Finanstilsynet, som er med på å sikre at vi overholder den finansielle lovgivningen.

    [LinkModules]
[Webform]

[TitleH1]

Personopplysninger

Vi behandler alle dine personopplysninger fortrolig og følger lov om behandling av personopplysninger. Vi lagrer dine personlige opplysninger, så vi kan administrere dine forsikringer. Om du ønsker mer informasjon, kan du lese vår personvernpolicy.

    [LinkModules]
[Webform]

Prisinformasjon

Vi kan nå nås på to telefonnumre, enten 408 06300 til vanlig telefontakst eller 06300 til ekstra telefontakst. Har du spørsmål i forbindelse med ditt kundeforhold oppfordres du å ringe 408 06300. Ringer du fra utlandet må du bruke (+47) 408 06300. Ønsker du å vite hva forskjellen er i pris, må du sjekke dette hos din teleoperatør.

Din forsikringsavtale

Når du får et tilbud på dine forsikringer, eller når du inngår en forsikringsavtale, gir du opplysninger til Codan om forskjellige forhold, for eksempel tidligere skader i annet forsikringsselskap. Vi har tegnet din forsikring eller gitt deg et tilbud på bakgrunn av disse opplysningene. Du skal være oppmerksom på at hvis du har gitt oss gale opplysninger, kan det få betydning for dekning og erstatningsutbetaling ved en eventuell skade.

I Codan tilbyr vi rådgivning, forsikringsbevis og vilkår på norsk. De forsikringsavtaler som Codan inngår i Norge, er underlagt norsk lovgivning.

Angrerett

Om du angrer på at du har kjøpt forsikringen, har du 14 dagers angrerett. Skjemaet finner du her.

    [TitleH1]

    Provisjon

    Når Codan selger forsikringsprodukter, gis det provisjon til de involverte medarbeiderne. Hvis forsikringsproduktene selges gjennom avtalepartnere som for eksempel forsikringsagenter, gis det i visse tilfeller provisjon til avtalepartnerne.

      [LinkModules]
    [Webform]

    [TitleH1]

    Klagemuligheter

    Dersom det oppstår uenighet mellom deg og Codan om forsikringen, kan du klage til Codan i henhold til retningslinjene for Codans interne klageordning.

    Hvis problemet fortsatt ikke kan løses, kan du også rette en henvendelse til den uavhengige:

    Mistanke om forsikringssvindel

    For å sikre riktige skadeoppgjør gjennomfører Codan undersøkelser ved mistanke om forsikringssvindel. I slike undersøkelser kan benyttes informasjon fra forsikringstaker, men også fra andre kilder. Forskjellige metoder benyttes av fageksperter for å avklare mistanke om forsikringssvindel i tråd med virksomhetens egne retningslinjer og bransjeorganisasjonens etiske retningslinjer for utredning. Opplysningene slettes i henhold til formålet og virksomhetens retningslinjer.

      [LinkModules]
    [Webform]

    [TitleH1]

    Garantiordningen

    Codan er medlem av Garantiordningen for skadeforsikring som dekker krav i forhold til forbrukerforsikringer om forsikringsselskap går konkurs.

      [LinkModules]
    [Webform]

    Kontakt

    Du kan alltid kontakte Codan som står til rådighet, hvis du har spørsmål om din forsikring eller bruk for ytterligere råd. Vår adresse er:

    • Codan Forsikring,
      PB 523 Skøyen, 0214 Oslo
      Tlf. 408 06300