Hva skjer med forsikringene mine?
Det vil ikke skje noen endring før forsikringsavtalen din fornyes ved neste hovedforfall, etter 05.05.2022.
Eksempel: Har du hovedforfall 01.06.2022, overføres ikke kundeforholdet til Tryg før denne datoen. Du vil motta forsikringsavtalen for nytt forsikringsår ca. 1 mnd i forkant.
Kan jeg flytte alle forsikringene mine over til Tryg med en gang?
Ja, i de fleste tilfeller. Ring oss på
+47 408 06300, så kan vi hjelpe deg.
Hva skjer fremover? Er det noe spesielt jeg må foreta meg?
Du trenger ikke gjøre noe. Forsikringsavtalen din løper som før frem til neste hovedforfall etter sammenslåingen 05.05.2022. Dersom det kommer endringer som vil påvirke deg, vil vi informere deg i god tid før fornyelsen av forsikringsavtalen din.
Vil jeg fremdeles beholde mine fordeler i Codan?
Forsikringsavtalen din løper som vanlig, med de kundefordelene som vi tilbyr fram til vi blir en del av Tryg 05-05.22. Når forsikringsavtalen din fornyes etter denne datoen, vil du motta informasjon av Tryg om hvilke kundefordeler du har som Tryg-kunde.
Har Tryg noen rabatter og kundefordeler?
Tryg har mange gode kundefordeler. Disse vil gjelde fra forsikringsavtalen din fornyes i Tryg etter 05-05.22. Frem til da gjelder forsikringsavtalen din som før.
Tryg tilbyr blant annet disse fordelene for privatkunder:
- Tryg bolighjelp: Få råd om vedlikehold, påbygg og forebygging av skader
- Tryg Omsorg: Psykologisk førstehjelp ved personlig krise
- Tryg ID: Få hjelp ved ID-tyveri, misbruk av bilder i sosiale medier
Tryg tilbyr blant annet disse fordelene for bedriftkunder
- Dekningsgaranti: Ved skade dekkes nye personer eller objekter som du har glemt å melde inn på eksisterende forsikringer i forsikringsavtalen din siden siste hovedforfall
- Oppgjørsgaranti: Garantert skadeoppgjør innen 10 virkedager (gjelder ikke personskader), etter mottatt skadekrav med fullstendig dokumentasjon
- Gode digitale løsninger og en selvbetjent hverdag
Jeg ønsker å gjøre endringer på min eksisterende avtale i Codan. Hvor tar jeg kontakt?
Frem til neste fornyelse kan du kontakte vårt kundesenter eller din forsikringsagent som vanlig, så hjelper vi deg.
Finn kontaktinformasjon her
Jeg skjer hvis jeg er kunde via forsikringsagent?
Er du kunde hos Codan via en av våre forsikringsagenter skal du forholde deg til agenten som vanlig.
Du finner oversikt over alle våre agenter her
Hva skjer med prisen på mine forsikringer?
Forsikringsavtalen din vil bli tilsendt ca. 35 dager før den fornyes i Tryg. Vi skal sørge for at du blir ivaretatt på best mulig måte, og du vil i god tid før forfall få oversikt over hva du skal betale.
Hvor melder jeg skade?
Før du har mottatt fornyelse av Tryg kan du melde skade til Codan som vanlig.
Her kan du melde skade
Jeg har en pågående skadesak. Hva skjer med den nå?
Skade meldes til selskapet du har/hadde løpende forsikringsavtale med, da skaden inntraff. Kontaktinformasjon finner du i avtaledokumentet eller på Min side.