• min side ikon Min side
  • handlekurv ikon
    Handlekurv

Korona - dette dekker reiseforsikringen din

Mange av våre kunder er rammet av Korona-pandemien, og vi opplever enorm pågang på telefon. Vi jobber på spreng for å hjelpe alle så raskt som mulig. Meld gjerne inn saken din på nett.

Vi ber om forståelse for at svartiden kan ta litt tid. Har du meldt saken din er det fint om du ikke purrer oss da det igjen kun medfører enda lengre svartider for alle. Ta godt vare på hverandre i denne utfordrende situasjonen vi er i.

    Viktig informasjon til deg som har planlagt eller planlegger en reise

    Sist oppdatert 06.04.2021

    Fremtidige reiser

    Dersom du bestiller en reise i perioden UD/FHI fraråder å reise, vil du ikke få dekket avbestilling av reisen dersom dette rådet fortsatt er gjeldende ved avreisedato.

    Innenlandsreiser

    Forsikringen dekker avbestillinger ved akutt oppstått sykdom som er attestert av lege.

    Vi har valgt å utvide dekningen til å omfatte avbestillinger av fritidsreiser dersom du på avreisedagen er pålagt karantene i henhold til retningslinjene til FHI på grunn av smittesporing eller pålegg fra offentlige helsemyndigheter. Dette gjelder frem til 30.04.2021. Pålagt karantene må være som følge av nærkontakt med en bekreftet smittet person, og må kunne dokumenteres av kommunehelsetjenesten.

    Avbestilling av reiser på grunn av innreisekarantene etter utenlandsopphold, frykt for smitte eller myndighetenes råd om å unngå reiser, dekkes ikke.

    Utenlandsreiser

    Utenriksdepartementets reiseråd, som fraråder reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land, gjelder til 15. mai 2021 men med noen unntak. Se hvilke områder FHI regner som gule og røde.

    Konkurs

    Reiser som avlyses eller kanselleres som følge av konkurs, dekkes ikke av reiseforsikringen. Dette gjelder også tilgodelapper, cashpoints, vouchers eller lignende som går tapt som følge av konkurs.

    Avbestilling av reise

    Jeg ønsker å planlegge en reise

    Dersom jeg reiser til et land som er rødt, vil reiseforsikringen være gyldig?

    Dekkes ny hjemreise fra et område som går fra gult til rødt?

    Jeg er i et land som UD har endret fra gult til rødt. Er reiseforsikringen fortsatt gyldig?

    Blir avbestilling dekket når et arrangement er avlyst?

    Jeg skulle ha reist med fly til et gult land med mellomlanding i et rødt land. Dekkes avbestilling?

    Jeg er på reise

    Hvordan melder jeg saken?

    Meld saken din

    På grunn av den store pågangen på telefon, vil det være enklere og raskere for deg å melde saken din på nett.

    Våre åpningstider på telefon er mandag-fredag 8-16.
    Ring oss på 408 06 300


    Har du meldt inn saken din?

    Hvis du allerede har meldt inn saken din enten på telefon eller på nett, er denne under behandling. Alle skal få den hjelpen de har krav på, men på grunn av den enorme pågangen så ber vi om forståelse for at det kan ta litt ekstra tid.

    NB! Du trenger ikke å melde saken din både på telefon og nett.

    Akutt syk i utlandet

    Hvis du blir akutt syk i utlandet ring vår døgnåpne alarmsentral SOS International på +45 701 05 050

      Spørsmål og svar

      Hvordan bruker jeg reiseforsikringen min?

      Jeg er usikker på hvilken reiseforsikring jeg har

      Jeg skal kjøpe en reiseforsikring nå, hva vil dekkes fremover?

      Jeg har helseforsikring gjennom jobben

      Hva dekkes om jeg blir syk på reisen?

      Hva gjør jeg hvis flyet mitt blir innstilt eller kansellert?

      Dersom jeg ikke ønsker å reise i frykt for å bli smittet, hva dekkes?

      Hva hvis jeg blir satt i karantene på reise i utlandet?

      Vil jeg få dekket tapt arbeidsfortjeneste dersom jeg blir satt i karantene?

      Hva må jeg tenke på om jeg skal bestille en reise?

      Hvordan forebygger jeg Koronavirus?

      Hvor finner jeg reiserådene fra UD?

      Hvor finner jeg råd fra Folkehelseinstituttet?