• handlekurv-icon
    Handlekurv
  • min side-icon
    Min side

Korona - dette dekker reiseforsikringen din


Viktig informasjon

Mange av våre kunder er rammet av Korona-pandemien, og vi opplever enorm pågang på telefon. Vi jobber på spreng for å hjelpe alle så raskt som mulig. Meld gjerne inn saken din på nett.

Vi ber om forståelse for at svartiden kan ta litt tid. Har du meldt saken din er det fint om du ikke purrer oss da det igjen kun medfører enda lengre svartider for alle. Ta godt vare på hverandre i denne utfordrende situasjonen vi er i.

    Hva dekkes?

    Sist oppdatert 29.09.20.

    Utenriksdepartementet fraråder reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land, gjelder til 15. januar 2021, men nå med noen unntak.

    Folkehelseinstituttet har publisert et kart over EØS/Schengen-land, inndelt i røde og gule områder (tidligere røde og grønne områder).

    Regjeringen har vedtatt å endre fargekodene for ulike land og områder. Land og områder som frem til nå er blitt omtalt som grønne vil heretter bli omtalt som gule. Røde land og områder forblir røde. Det er kun fargekoden som endres. UD vil ha beskrivende reiseinformasjon til gule land og områder, men ikke reiseråd. Det er bare røde land, regioner og områder som omfattes av UDs reiseråd

    Kartet blir oppdatert minst hver 14.dag og vi anbefaler deg å følge nøye med da reiserådene endrer seg raskt.

    Se hvilke områder Folkehelseinstituttet regner som gule og røde nå.

    Avbestilling av reise

    Jeg ønsker å planlegge en reise

    Dersom jeg reiser til et land som er rødt, vil reiseforsikringen være gyldig?

    Dekkes ny hjemreise fra et område som går fra gult til rødt?

    Jeg er i et land som UD har endret fra gult til rødt. Er reiseforsikringen fortsatt gyldig?

    Blir avbestilling dekket når et arrangement er avlyst?

    Jeg skulle ha reist med fly til et gult land med mellomlanding i et rødt land. Dekkes avbestilling?

    Jeg har planlagt en reise etter 1. oktober

    Jeg skal reise i Norge, hva har jeg rett på?

    Jeg er på reise

    Hvordan melder jeg saken?

    Meld saken din

    På grunn av den store pågangen på telefon, vil det være enklere og raskere for deg å melde saken din på nett.

    Våre åpningstider på telefon er mandag-fredag 8-16.
    Ring oss på 408 06 300


    Har du meldt inn saken din?

    Hvis du allerede har meldt inn saken din enten på telefon eller på nett, er denne under behandling. Alle skal få den hjelpen de har krav på, men på grunn av den enorme pågangen så ber vi om forståelse for at det kan ta litt ekstra tid.

    NB! Du trenger ikke å melde saken din både på telefon og nett.

    Akutt syk i utlandet

    Hvis du blir akutt syk i utlandet ring vår døgnåpne alarmsentral SOS International på +45 701 05 050

      Spørsmål og svar

      Hvordan bruker jeg reiseforsikringen min?

      Jeg er usikker på hvilken reiseforsikring jeg har

      Jeg må vente til etter sommerferien med å få tilbakebetalt reisen fra min turoperatør. Dekker reiseforsikringen min dette?

      Jeg har betalt et depositum for en fremtidig pakkereise

      Jeg skal kjøpe en reiseforsikring nå, hva vil dekkes fremover?

      Jeg har helseforsikring gjennom jobben

      Hva dekkes om jeg blir syk på reisen?

      Hva gjør jeg hvis flyet mitt blir innstilt eller kansellert?

      Dersom jeg ikke ønsker å reise i frykt for å bli smittet, hva dekkes?

      Hva hvis jeg blir satt i karantene på reise i utlandet?

      Vil jeg få dekket tapt arbeidsfortjeneste dersom jeg blir satt i karantene?

      Hva må jeg tenke på om jeg skal bestille en reise?

      Hvordan forebygger jeg Koronavirus?

      Hvor finner jeg reiserådene fra UD?

      Hvor finner jeg råd fra Folkehelseinstituttet?