- Vår ambisjon er at Codan Forsikring skal være et friskt pust i det norske forsikringsmarkedet, en utfordrer som tør å skille seg ut. Vårt mål er å gjøre forsikring enklere. Vi skal være enklere å ha med å gjøre, snakke med og forstå. Vi er ikke der på alle områder i dag, men dette gir oss noe å strekke oss etter. Skal vi klare å vokse på det norske markedet, må vi gjøre det enklest mulig for kundene, sier Stefan Langva, sjef for privatdivisjonen i Codan Forsikring
Selskapet har spurt markedet og kundene, og de endringene Codan nå gjør nå er et resultat av et mye sterkere kundefokus.
- Vi skal ha kundens hverdag og behov i fokus for alt vi gjør. Dette har krevd en kulturendring i hele organisasjonen. Det som skjer i dag er kulminasjonen av et arbeid vi har holdt på med i flere år. Vi lurte på om vi skulle gjøre forsikring morsomt, men valgte å gjøre det enklere i stedet, sier Tomas Roos, markeds- og varemerkessjef i Codan Forsikring. Blant de tiltakene Codan gjør for å forenkle kommunikasjonen mellom kunde og selskap er å gjennomgå og forenkle forsikringsvilkårene og være bevisste i hvilke ord selskapet bruker i annonser, på nettsidene og i kundedialogen.
En ny logo og fargepalett
- Vi har valgt en logo som er rett på sak, som forteller hvem vi er og hva vi gjør uten noe annet som forstyrrer. De nye fargene signaliserer varme, menneskelighet og mangfold og understreker at vi tar utgangspunkt i det enkelte menneskets behov. Videre vil vi gjerne illustrere med de mange nye fargene at vi er nysgjerrige og ikke kun ser ting på én måte, forklarer Roos.
Codan er ikke blant de største annonsørene i forsikringsmarkedet, men lover å bli mer synlige i ukene og månedene fremover. Hovedfokuset blir å kapre kunder og skape oppmerksomhet i digitale kanaler som nettaviser og Facebook, der selskapet vet de treffer målgruppene. I tillegg vil folk også bli kjent med Codan gjennom sponsorplakater på flere av de kommersielle TV-stasjonene.
For mer informasjon, kontakt:
Mari Bræin Faaberg,
Kommunikasjonssjef
Codan Forsikring
Mobil: +47 94 52 44 96
E-post: mari.faaberg@codanforsikring.no
Om Codan Forsikring
Codan tilbyr skadeforsikring til privatpersoner og næringsliv i Norge. Vi har nærmere 300 ansatte i Oslo og Bergen, som er oppriktig engasjerte i å gjøre det beste for kundene våre, hver dag. I tillegg har vi over 40 agentkontorer, som selger forsikring på våre vegne.
Vi er også forsikringsleverandør til blant annet Politiforbundet, Sjakkforbundet, Bridge-forbundet, Autotal, Lederne, Norsk Bobil og Caravan Club og Sjøoffiserene. Gjennom utvalgte samarbeidsavtaler kan vi tilby kundene våre gode fordeler hos SAS EuroBonus, Falck og Vertikal Helse.
Sammen med Trygg-Hansa i Sverige og Codan i Danmark er vi Skandinavias fjerde største forsikringsselskap. Codan eies av RSA Group, et av verdens største forsikringsselskap med kunder i over 130 land.